Софийското метро ще стигне до булеварда на властта - "България". На кръстовището с бул. "И. Е. Гешов" ще бъде разположена една от най-големите станции по третия лъч на подземната железница. Това предвижда най-вероятният маршрут за трасето на последната линия от метрото, пише в днешния си брой "Монитор".
Това е най-добрият от петте варианта. Трасето на метрото минава през няколко ключови места в града и има близо пет връзки с трамваи и друг довеждащ транспорт. Окончателното решение ще се вземе от общинския съвет, обясни шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев вчера. Другият плюс на този вариант е, че пътникопотокът по това трасе е с 15 хил души по-голямот този по "Цар Борис III".
Първоначалният план на общината бе третият метродиаметър да тръгне от булеварда пред "Пирогов" и да стигне до "Ботевградско шосе". От седмици се обмисля завой по бул. "Владимир Вазов", за да може в мотрисите да пътуват и хора от "Хаджи Димитър".
Според проекта метрото ще тръгне от "Владимир Вазов", ще мине през Малък градски театър "Зад Канала" и ще излезе на Орлов мост. И на трите места ще има спирки, като станцията на кръстовището на "Цар Освободител" и "Евлоги и Христо Георгиеви" ще бъде свързана с тази на Ректората.
След това тунелът ще продължи към бул. "Патриарх Евтимий", като ще има станция на едно от култовите места в столицата - Попа (бул. "Патриарх Ефтимий -бел.ред.). Следващата спирка на железницата ще бъде на ъгъла с "Витошка", откъдето тя ще се отправи към Петте Кьошета. Планирана е станция на кръстовището на булевардите "Пенчо Славейков" и "Прага", където пътниците ще имат връзка с Пирогов.
Оттам тунелът ще минава под ВМА и ще излиза на кръстовището на бул. "България" и "И. Гешов", обясни инж. Братоев. Там пътниците ще имат връзка със скоростния трамвай по булеварда, а железницата ще тангира по ул. "Кюстендил" и "Дойран", за да стигне до станция "Красно село".
След това метрото ще завива към ул. "Житница", където се очаква влакът да излиза над земята и да влиза в специален шумоизолиращ тунел. Последната спирка ще бъде в квартал "Овча купел".
Планира се част от трасето да бъде изградено до 2018 г. Проектът ще се финансира по оперативна програма "Транспорт", като прогнозната стойност на строителството е 700-800 млн. евро.