Изграждането на лот 1 от автомагистрала „Марица” (Оризово – Димитровград) върви в график. Към момента на трасето работят над 250 работници и 130 машини. Това установиха днес по време на инспекция на строителните дейности премиерът Бойко Борисов и придружаващите го министри Лиляна Павлова и Мирослав Найденов.
До края на месец август ще приключат и археологическите дейности по трасето, които се осъществяват от четири екипа. За целта са отпуснати 530 хил. лв. До дни ще започне и работата по изграждането на 500 метров мост над р. Марица. Министър- председателят отбеляза, че строителните дейности се извършват с видим напредък и няма изоставане в сроковете, информира пресцентърът на МС.
Лот 1 на АМ „Марица” ще бъде завършен през есента на 2013 г. Стойността на договора е 159 755 613.60 лв. с ДДС. Проектът се финансира по ОП „Транспорт”, като 80% от средствата са осигурени от Кохезионния фонд на ЕС и 20% от националния бюджет.
Проверката установи сериозен напредък и по отношение на лот 2 (от Димитровград до Харманли). Той е изпълнен почти на 40%. Там е махнат хумусният пласт на 100 %, което значи, че има проходимост по целия терен, съобщи министър Павлова. Произведени са всички необходими водостоци и започва поетапното им поставяне. Поставени са основите на всички 28 съоръжения по трасето. Строителната фирма – изпълнител на обекта е поела ангажимент преди зимата да достигне до етап преди полагане на асфалт.
Автомагистрала "Марица" трябва да свърже АМ "Тракия" и ГКПП Капитан Андреево. Планираната дължина на аутобана е 117 км — от връзка с автомагистрала „Тракия“ при пътен възел Оризово, покрай Димитровград, Хасково, Харманли, Любимец, Свиленград до ГКПП Капитан Андреево. "Марица" съвпада с Общоевропейски коридор IV и с Европейски път Е80. През нея преминава и пътният трафик за Гърция при пътен възел Ново село.