Френската компания производител на вино и спиртни напитки Pernod Ricard е отбелязала 10% увеличение на годишната си нетна печалба, съобщава агенция "Асошиейтед прес". Главен двигател на този успех е пазарът в Азия, но важна роля са изиграли и премиумните продуктови линии на корпорацията. Това е и най-добрият резултат за Pernod Ricard от началото на икономическата криза през 2008 година.
Известни продукти на компанията са водката Absolut и шампанското Mumm, което се тачи изключително много в Азия. Приходите на корпорацията са се увеличили със 7% до 10,3 милиарда долара, или 8,2 милиарда евро. Размерът на нетната печалба пък е 1,1 милиарда евро. За разлика от много други компании, фискалната година на Pernod Ricard завършва на 30 юни.
Пазарът в Азия наистина се оказва повратен за производителя – печалбата от търговията там се е увеличила с огромните 30%. В застой е ситуацията в Западна Европа, където продажбите са се намалили с 2% поради проблемната ситуация в Италия, Гърция и Испания.
Премиумните продуктови линии на компанията изиграват все по-важна роля в битката с кризата. Увеличението на дела им е с 2% спрямо миналата година и към текущия момент те заемат общо 73% от продажбите на Pernod Ricard.