С пускането на втората линия на метрото в София разходите по експлоатацията ще се увеличат двойно. Това заяви днес пред журналисти директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев. Приходите от допълнителните дейности обаче няма да нараснат двойно и след обявяването на конкурс за заемането на търговските площи по станциите на втората линия и за рекламните съоръжениесе очаква те да стигнат до 4-4,5 млн. лв. Общата площ за реклама във втората линия на метрото ще е 1100 кв. м.
По думите на директора на "Метрополитен" общите приходи на дружеството за миналата година от външни дейности са били 3,375 млн. лв., катосамо 600 хиляди са били от рекламните площи. Над 1,1 млн. лв. метрото е получило от отдаването на площите си за снимки на клипове и филми, както и от наема за разполагането на банкомати.
Министерството на културата получи 16 млн. лева от Оперативната програма "Регионално развитие", за да може в този нов музей на площ от 19 хил. кв. м да бъде експонирано безценното археологическо откритие, направено тук. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на инспекцията на първия етап от строително-монтажните работи на проекта „Античен културно-комуникационен комплекс „Сердика”. Тя провери обекта заедно с министъра на културата Вежди Рашидов. Проектът е разпределен в три фази.
Първата фаза ще съвпадне с откриването на метрото. Всички посетители, туристи и желаещи ще имат възможност да видят продължаването на дейностите, заяви регионалният министър. Втората и третата фаза
ще се изпълняват в рамките на тази и следващата година. "Така археолозите ще могат да си свършат изцяло работата и да представят всички документи в Министерството на културата", допълни
Павлова, цитирана от пресцентъра на МРРБ.