Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е санкционирала мобилния доставчик "Мобилтел" ЕАД (Мтел) за 440 049 лева. Това обяви антимонополният орган на официалната си страница.
Производството е образувано по искане на „Национално сдружение на малки и средни кабелни оператори ТВ Клуб 2000” (НСМСКО), гр. София. Операторът е нарушил Закона за защита на конкуренцията (чл. 36, ал. 2 от ЗЗК) с атрактивна рекламна кампания, която е провеждал през октомври миналата година.
Мтел е презентирал пакетите "Повече за теб“" в три варианта - икономичен, стандартен и разширен. Рекламите са вървели с привлекателно послание: "Искаш повече и го имаш. С пакет „Повече за теб” получаваш всичко- тарифен план с до 1000 минути към всички мрежи в страната и чужбина, Светкавичен интернет за дома до 100 Mbps и Цифрова телевизия от Мтел с до 160 канала, заедно с устройство по твой избор". В добавка заедно с въпросния пакет се е предлагало и устройство за ползване по избор на потребителя - преносим компютър, телевизионен приемник или телефонен апарат.
"Организираната от „Мобилтел“ ЕАД кампания е изключително атрактивна предвид различните по вид безплатни добавки, възможността за избор съобразно потребностите на абоната и тяхната висока пазарна стойност", се казва в съобщението на КЗК. Органът е установил обаче, че въпросните добавки надвишават предвидените от закона допустими прагове и пораждат антиконкурентен ефект на кампанията.
"Не се разгръща конкуренция чрез собствените параметри или условия на предоставяне на услугата, а привличане вниманието на потребителя се преследва чрез други стимули", е изводът на Комисията. Предложението да получат добавка е валидно както за настоящи абонати на дружеството, така и за нови, с което реално се създава възможност от пренасочване на абонати на конкуренти на Мтел към услугите на дружеството. Потребителите биха се спрели на този вариант, стимулирани от желанието да получат едновременно с пакетното предложение и допълнителен „подарък” по техен избор.
Разглежданото поведение на ответното дружество е в противоречие с добросъвестната търговска практика и е в състояние да увреди конкурентната среда, заключва КЗК.