Японските собственици на електромобили масово се чувстват измамени от индустриалната ниша. Всеки трети от тях планира следващата му кола да е с традиционния двигател с вътрешно горене. Това информира застрахователният сайт Insmarket.bg, цитирайки данните от мащабното изследване на агенция McKinsey and Co.
Анкетираните водачи аргументират негативната си нагласа, като обясняват, че амбициозната реклама на задвижваните с електричество возила буквално ги е омагьосала, съблазнявайки ги с обещание за държавни субсидии и евтина експлоатация. Действителността обаче се оказала далеч по-различна, тъй като на практика шофирането на екологичните коли не е никак евтино.
Особено, след като всеки водач изчерпи полагащотото му се безвъзмездно подпомагане и се наложи със собствени средства да покрива високите сметки за електроенерия.
Освен това електромобилната индустрия се развива толкова бързо, че една тригодишна екологична кола изглежда като старец пред новите модели. Експертите смятат, че отрасълът е по-динамичен дори от пазара на мобилните телефони.
Оказва се още, че и американските потребители не са съвсем отворени към търсене на електрически автомобили. През 2012 г. в САЩ са били продадени едва 50 хил. возила и дори президентът на страната Барак Обама публично си е взел обратно обещанието, че към 2015 г. по американските пътища ще се движат 1 млн. електроавтомобила.
"В момента най-големият коз за производителите на електроколи е, че държавата поема част от цената им. Но когато розовата мъгла на рекламата се разсее, купувачите се сблъскват с редица проблеми като липса на мрежа от станции за зареждане, както и високата цена на електричеството и цялостната поддръжка на тези коли. А това неизбежно води до разочарование", се посочва в проучването на McKinsey.