Най-голямата маркетингова тайна на Apple

15.08.2012 | 11:35
по статията работи: Елица Елефтерова
Тя със сигурност не е свързана с огромни бюджети за стандартна реклама
Най-голямата маркетингова тайна на Apple

Преди дни технологичната компания Apple разкри това, което някои специалисти определят като "най-голямата ѝ маркетингова тайна": Фирмата разчита основно на позиционирането на продукти в телевизионни предавания и филми, разказва американското онлайн издание “Бизнес инсайдър”.

Оказва се, че Apple има забележителна история при позиционирането на свои продукти, за което обаче никак не обича да говори. Американската агенция “Блумбърг" цитира маркетинг шефа на Apple Фил Шилер, който е заявил, че "един от служителите на компанията работи в тясно сътрудничество с Холивуд за т. нар. продуктово позициониране". Така високотехнологичните джаджи на Apple се използват в редица филми и телевизионни предавания.

Продукти на компанията са се появили в 891 телевизионни предавания през 2011 г. Според Brandchannel iDevices Apple е представена и в 40% от филмовия бокс офис.

По-долу може да прочетете за някои от по-интересните внедрявания на продукти на компания в популярни и у нас филми и сериали. Със сигурност сте гледали по-голямата част от тях:

"Мисията: Невъзможна"

Позиционирането на продукти на Apple не винаги е било така потайно. През 1996 г. Джон Холцман, маркетинг мениджър на компанията, сключва голяма сделка, чрез която се осигурява "участието" на компютъра PowerMac участва в първия филм от хитовата поредица "Мисията: Невъзможна” с Том Круз в главната роля.

Въпреки че Apple не са плащали за продуктовото позициониране, са поели отговорност в замяна на това да лансират филма в своите реклами. Това работи доста добре и за двете участващи страни.

Петнайсет години по-късно в поредния филм от поредицата се забелязват доста от продуктите на Apple. Този път обаче, без да има уговорка за компенсация. Въпреки че филмът е имал официално три фирми-партньори - Toshiba, BMW и Coke Zero, продукцията си сътрудничи и с Националната хокейна лига на САЩ, социалната мрежа Facebook, Apple с нейните iPad и iPhone и др.

"Професия блондинка"

Героинята във филма “Професия блондинка” Ел Уудс не само се откроява като привлекателна руса жена в Харвардския юридически факултет, но и като притежателка на сладък iBook, който освен всичко друго, не се слива с морето от черни персонални компютри.

Кадър от филма "Професия блондинка"

Тук трябва да отбележим, че това се случва още в ерата, когато логото на Apple се появяваше с обърнато, когато лаптопът е отворен. През 90-те години на XX в. режисьорите на филми са използвали трик, за да променят това положение - те са използвали специални стикери, така че логото да се появява в правилна позиция.

Сериалът “24”

В по-ранните години на сериала "24" американският вестник "Вашингтон пост" отбеляза, че "добрите момчета" използват продукти на Apple, а "лошите момчета" използват Windows и други персонални компютри.

От 2006 година насам някои от героите в сериала започнаха за разнообразие да ползват и НР.



Кадър от сериала "24"

Сериалът "Модерно семейство"

"Модерно семейство" дава един от най-запомнящите се примери на поставянето на продукт на Apple. Цял него епизод се върти около Фил Дънфи, невероятният баща в семейството, който се опитва да се докопа до един iPad, който му е подарен за рождения ден. Епизодът се излъчва точно два дни, преди хитовите таблети да бъдат пуснати по магазините.

Кадър от сериала "Модерно семейство"

"Имате поща"

Популярната преди години интернет услуга AOL беше истинският победител в този филм. Нейното продуктово позициониране буквално се съдържа в заглавието на филма. Според AnyClip, които проследяват за сайта Mashable времето с продуктово позициониране на екрана обаче, и Apple "участва" във филма за общо 3:58 минути. В действителност 33% от показаните високотехнологични продукти в "Имате поща" са именно на Apple.

Кадър от филма "Имате поща"



Сериалът "Сексът и градът"

Главната героиня в сериала "Сексът и градът" Кари Брадшоу винаги пише статиите си, вдъхновени от успехите или разочарованията в личния ѝ живот (или пък си оправя ноктите, уговаря си вечерни излизания и какво ли още не), пред своя MacBook. Тя запази връзката с лаптопа си по-дълго, отколкото която и да е от любовните си връзки.

Въпреки тези неразривни отношения, във втората част на игралната версия на сериала покрай друга героиня - Саманта, се забелязва и появата на НР.

Кадър от филма "Сексът и градът"

"Джобс"

Разбира се, най-големият филм с поставяне на продуктите на Apple все още не е излязъл по големите екрани. Аштън Къчър се превъплъщава в ролята на покойния съосновател на компанията Стив Джобс в лентата, озаглавена "Джобс". Очаква се филмът да бъде представен през 2013 г.

Тази статия ви хареса? Станете фен на страницата на Еcon.bg във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
4.00/4
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 30.12   1699 г. – С указ на цар Петър I в Русия е въведено летоброенето от Рождество Христово. 1703 г. – При земетресение в Токио загиват около 37 хил. души. 1853 г....