За повечето големи звукозаписни компании продажбите на музика формират основаната част от приходите им. Картината обаче изглежда съвсем друга, когато стане въпрос за приходите на самите музиканти.
Ново проучване сред 5 хиляди музиканти в САЩ показва, че едва 6% от приходите на средния създател на музика идват от записаната музика, която е продал. Наред с това авторите на изследването заключават, че законите за защита на авторските права засягат най-вече приходите на най-печелившите музиканти в абсолютни стойности.
Проучването, проведено от проф. Питър ДиКола от правния факултет към университета Нортуестърн (Northwestern University), показва, че самите музиканти не са единни по темата за авторските права. Една четвърт смятат, че незаконното споделяне на файлове с тяхна музика им вреди. Други 25% обаче са на мнение, че безплатното споделяне на музика всъщност им помага. Останалите 50% нямат мнение по темата или не са отговорили на въпроса.
Резултатите от изследването показват още, че приходите на средния музикант като цяло са много по-зависими от участията му на живо, отколкото от продажби на записи. От концерти и различни събития идвали 28% от парите на музикантите, като тенденцията била този процент непрекъснато да се повишава.
Друг интересен извод от проучването на проф. ДиКола е, че колкото по-малко печели даден музикант, толкова по-голяма част от приходите му се формират от продажби. Като цяло обаче този дял не надминава средно 10% за всички изследвани подгрупи от музиканти, които изследователите разделили по фактор средни годишни приходи.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката,
предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!