Забавянето на икономиката в Китай започва да ощетява корпоративните играчи на САЩ, информира "Ройтерс". Пекин е един от основните източници на приходи за щатските компании.
Същевременно обаче азиатският гигант си взема дъх и намалява растежа си до 7,5%, което влияе негативно върху инвестициите по територията му. Допълнителен фактор е и „прегряването“ на кредитните пазари, както и винаги присъстващите опасения за балон на недвижими имоти.
От 18 компании, включени в индекса S&P 500 и изложени активно на влиянието и нивата на китайската икономика, 12 са влошили резултатите си на годишна база. Сред най-ключовите загубили са хранителната Yum Brands, както и технологичният колос Intel. Те са основните олицетворения на зависимостта, която много компании от най-различни сектори са развили към Пекин.
Така например Yum Brands, който ръководи две популярни вериги – KFC и Taco Bell, отчете 15%-ово понижение в приходите си. Главна причина за това са продажбите на KFC в Китай, които са паднали рязко надолу. Близо 51% от общите приходи за Yum идват от Китай, в сравнение с едва 34% преди 2 години.
Intel извлича16% печалба от Китай, но свиването при търсенето на персонални компютри в страната кара технологичната корпорация да преструктурира политиката и разходите си.
Според анализаторите подобни зависими компании могат да преглътнат тежкото влияние на забавянето в Китай с промяна на фокуса. Те трябва да акцентират на програми и проекти, финансирани от китайското правителство с насока засилване позициите на средната класа. Това е добре известен приоритет на китайския политически елит, който желае надхвърляне на границата от 45% средна класа в сравнение с тези 40-41% към текущия момент.
Това би било умен ход, имайки предвид тежките условия в еврозоната, както и все още прекалено бавното възстановяване на американската икономика.