Потребителски кредит се тегли предимно за ремонт

06.08.2019 | 11:50
по статията работи: econ.bg
Клиентите ползват средно 3 800 лв. за почивка и близо 12 800 лв. за ремонт с потребителски кредит, показва проучване на Gemius България по поръчка на Пощенска банка
Потребителски кредит се тегли предимно за ремонт
Снимка: БГНЕС

Бългapитe нaй-чecтo взeмaт пoтpeбитeлcĸи ĸpeдити зa peмoнт нa дoмa (35%). Данните са от национално представително онлайн проучване у нас, направено от Gemius България по поръчка на Пощенска банка. Заедно с ремонта на дома другата най-често посочвана причина, поради която клиентите се обръщат за кредит, е обединяване на задълженията, посочена от 34% от анкетираните. Следват покупка на автомобил (24%) и обзавеждане на дома (22%). 11% от потребителите използват потребителски кредит, за да финансират почивката си.

eef548db-40fa-59c9-01e5-2f5d686443ed

Експертите на Пощенска банка отчитат продължаваща тенденция за ръст в потребителското кредитиране през първата половина на 2019 г. В унисон с подобрените макроикономически показатели в страната се наблюдава увеличаване на средния размер на новоотпуснатите потребителски кредити от 7,2% и той достига за 2019 г. средна сума от близо 13 400 лв.  ̶  при 12 500 лв. година по-рано. Сред основните причини за това са добрите условия по потребителските кредити, ниската безработица и благоприятната икономическа перспектива. Средният срок за изплащане на кредита остава 5 години.

Изследването на Гемиус показва, че средната сума на потребителски кредит, която ползват клиентите за ремонт на дома, е близо 12 800 лв., а за почивка ̶ 3 800 лв. Малко по-малка е инвестицията за обзавеждане на дома – близо 9 400 лв.

Близо 1/3 от хората, участвали в проучването (36%), които имат потребителски кредит, твърдят, че тегленето му създава улеснение. 28% посочват, че предпочитат да планират разходите си спрямо доходите си, за 13% от анкетираните тегленето на потребителски кредит е необходимост,  а за 7% от тях – това е част от ежедневието. 

Най-често потребителски кредит ползват хора с висше образование, на възраст между 40 и 50 години, малко повече жени, отколкото мъже, семейни и със среден доход от 900 до 2 000 лева на месец. По-високият финансов профил на кредитоискателите е свързан и с наличието на по-високо образование и заемана длъжност. Дори и изтеглили кредит, потребителите продължават да пътуват, да излизат и да спортуват. Разполагат с бюджет от 400 до 800 лв. за свободно време, като пътуват повече от 2 пъти годишно в България и също толкова в чужбина, посещават ресторант веднъж на две-три седмици, кино веднъж на няколко седмици, фитнес веднъж на две-три седмици и прекарват време с приятели навън няколко пъти седмично.

7c3668e5-63ec-33b3-adb8-cd1159efa793

Експертите на банката отчитат още, че клиентите търсят също така продукти и услуги към потребителските кредити, носещи допълнителна добавена стойност. Затова от Пощенска банка до края на месец август предлагат потребителски кредити с нови, по-добри условия. Освен тях клиентите могат да се възползват и от бързо разглеждане на искането за кредит – до 2 работни часа, получаване на средства до 1 работен час, възможност за безплатно експресно издаване на дебитна карта или обединение на задълженията по потребителски кредити и други кредитни продукти в едно. Като част от стратегията си за развитие на иновативни канали за финансиране, банката ще продължи да инвестира и в центровете за експресно потребителско кредитиране „Моменто”, в които клиентите могат да кандидатстват за финансиране в рамките само на 40 минути и на удобни за тях локации.

Данните на банката показват още, че 76% от клиентите, които имат потребителски кредит, проявяват интерес към ползване на кредитна карта за финансиране на различни покупки през летния сезон. С нея могат да се възползват от редица отстъпки и привилегии при пътуване, резервиране на хотел, закупуване на самолетни билети и др. Потребителите могат да ползват 3% отстъпка при резервация и плащане с кредитна карта от Пощенска банка в Booking.com или да защитят правата си при проблемни полети, благодарение на иновативната услуга на банката и ClaimCompass. Резултатите от анализа показват също, че 75% от клиентите ползват интернет банкиране и предпочитат да се разплащат бързо, лесно и удобно, навсякъде, когато пътуват. 97% от потребителите предпочитат да имат по-голяма сигурност със застраховка по програма „Защита на плащанията“.

Допълнителна информация за потребителските кредити на Пощенска банка можете да намерите на сайта на банката – www.postbank.bg, в специализираните центрове и офисите на банката. За да улесни максимално клиентите си, банката предлага и услугите – консултация с мобилен банков експерт или кандидатстване по телефон на кратък номер *7224.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 11.12   361 г. – Император Фравий Клавдий Юлиан влиза в Константинопол, поемайки по този начин властта в цялата Римска империя. 1792 г. – Френската революция:...