Китайският гигант в електронната търговия Alibaba счупи рекорда по продажби по време на т.нар. Singles` Day – 11 ноември (бел. ред: името идва от повтарящите се единици в датата – 11.11). Само 13 часа след началото на 24-часовите промоции бяха отчетени продажби на стойност цели 5,9 млрд. долара, с което компанията задмина собственият си рекорд от миналата година, информира „Си Ен Би Си“.
Само за първия част продажбите са били на стойност над 2 млрд. долара. 45% от тях идват от мобилната платформа на Alibaba, съобщиха от компанията чрез своя Twitter профил.
Singles`s Day е китайският еквивалент на щатския „кибер понеделник“ (бел. ред: понеделникът след Деня на благодарността). Това е денят, в който предлагат големи промоции на своите клиенти.
В същото време изпълнителняит директор на компанията Джак Ма заяви, че звеното за разплащания Alipay, което не е част от Alibaba, със сигурност също ще бъде листнато на борсата. По думите му целта не е по този начин да се привлекат повече средства, а да се позволи на повече хора да бъдат част от компанията.