В бъдеще рекламодателите ще знаят повече за нас, отколкото ни се иска. Те ще ни замерват с таргетирани реклами, които използват функцията за геолокация на смартфоните ни и нашата история в социалните мрежи. Така на екраните на мобилните ни устройства ще се показват максимално релевантни реклами, които знаят от какво се нуждаем, още преди ние самите да сме го осъзнали.
Т.нар. предсказващи реклами (predictive ads), базирани на точното ви местоположение и вкус, може да ви звучат като нещо натрапващо се, но тук идеята е те да отгатват вашите предпочитания, вместо да ви шпионират, коментира пред Mashable Бил Грос, изпълнителен директор на UberMedia и основател на стартъп инкубатора Idealab.
Тук Грас дава пример със скорошна кампания на производителя на спортни стоки Nike, рекламираща баскетболните маратонки от колекцията на NBA играча Кармело Антъни. В нея се таргетират Twitter потребителите, които са фенове на баскетболния отбор Ню Йорк Никс, в който Антъни играе. Цел са били и тези, чиито смартфони са издали местоположението им върху бягащите пътечки или тенискортовете през последния месец.
Така щом потребителят се намирал на по-малко от 100 стъпки от магазин на Nike или Foot Locker, телефонът им получавал реклама с формата на обувка, която показвала откъде може да си купи рекламирания чифт.
За момента този тип реклами се поддържат от 100 мобилни приложения под Android и iPhone. Самите реклами се изпращат през деня на 15-минутни интервали, така че рекламодатите да могат да изберат кое е най-доброто време за изпращането им към техните клиенти.
Засега новата тактика тава доста добър резултат. По данни UberMedia нивата на CTR (click-through rate) на този тип реклами варират между 5 и 10%, което е между 10 и 20 пъти повече от средните стойности за САЩ.
За всички, които се тревожат, че личното им пространство ще бъде нарушено от рекламодателите, могат да бъдат спокойни, твърди Бил Грос. Потребителите ще могат да изключват настройките на телефоните си, така че да не получават таргетирана реклама.
Освен това получената информацията няма да продавана на трети страни, а следенето на местоположението ще бъде напълно анонимно и за нуждите на рекламните алгоритми.