Рекламите на бъдещето ще знаят всичко за вас

29.07.2013 | 11:30
по статията работи: Георги Георгиев
Те ще "предсказват" от какво се нуждаете още преди самите вие да сте го осъзнали и потърсили
Рекламите на бъдещето ще знаят всичко за вас

В бъдеще рекламодателите ще знаят повече за нас, отколкото ни се иска. Те ще ни замерват с таргетирани реклами, които използват функцията за геолокация на смартфоните ни и нашата история в социалните мрежи. Така на екраните на мобилните ни устройства ще се показват максимално релевантни реклами, които знаят от какво се нуждаем, още преди ние самите да сме го осъзнали.

Т.нар. предсказващи реклами (predictive ads), базирани на точното ви местоположение и вкус, може да ви звучат като нещо натрапващо се, но тук идеята е те да отгатват вашите предпочитания, вместо да ви шпионират, коментира пред Mashable Бил Грос, изпълнителен директор на UberMedia и основател на стартъп инкубатора Idealab.

Тук Грас дава пример със скорошна кампания на производителя на спортни стоки Nike, рекламираща баскетболните маратонки от колекцията на NBA играча Кармело Антъни. В нея се таргетират Twitter потребителите, които са фенове на баскетболния отбор Ню Йорк Никс, в който Антъни играе. Цел са били и тези, чиито смартфони са издали местоположението им върху бягащите пътечки или тенискортовете през последния месец.

Така щом потребителят се намирал на по-малко от 100 стъпки от магазин на Nike или Foot Locker, телефонът им получавал реклама с формата на обувка, която показвала откъде може да си купи рекламирания чифт.

За момента този тип реклами се поддържат от 100 мобилни приложения под Android и iPhone. Самите реклами се изпращат през деня на 15-минутни интервали, така че рекламодатите да могат да изберат кое е най-доброто време за изпращането им към техните клиенти.

Засега новата тактика тава доста добър резултат. По данни UberMedia нивата на CTR (click-through rate) на този тип реклами варират между 5 и 10%, което е между 10 и 20 пъти повече от средните стойности за САЩ.

За всички, които се тревожат, че личното им пространство ще бъде нарушено от рекламодателите, могат да бъдат спокойни, твърди Бил Грос. Потребителите ще могат да изключват настройките на телефоните си, така че да не получават таргетирана реклама.

Освен това получената информацията няма да продавана на трети страни, а следенето на местоположението ще бъде напълно анонимно и за нуждите на рекламните алгоритми.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
3.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 28.10   312 г. – Битката на Милвийския мост: Константин I побеждава Максенций и става едноличен управител на Римската империя. 1492 г. – Христофор Колумб открива...