5 евтини начина да мотивирате служителите си

04.11.2012
по статията работи: Евгени Бърдаров
Усещането за щастие работи по-добре от високата заплата
5 евтини начина да мотивирате служителите си

Как ще мотивирате хората си да работят, без да им плащате повече пари? Оказва се, че това всъщност е толкова лесно, колкото да разберете защо парите работят като мотиватор, споделят експерти от сайта за бизнес и предприемачество Inc.com.

Хората работят, за да получават средства, с които да покриват своите нужди - храна, дрехи, подслон, малко спестявания. Причината, поради която вашите служители биха поискали повишаване на заплатата си, е разбирането им, че ако те разполагат с повече пари, ще могат да си купуват повече неща, които биха ги направили щастливи.

Накратко казано, след като вече някой е постигнал това, което му е нужно да оцелее, единствената причина хората да виждат парите като мотиватор е, че те възприемат финикийските знаци като средство да се чувстват по-добре.

Ето защо, използвайки тази информация, е лесно да мотивираш хората и без да им плащаш повече. И това, което трябва да направите, е само да разберете как и с какво да ги накарате да се чувстват щастливи, докато работят.

Начинът да изпълните това е да създадете възможността и вие, и подчинените ви да се стремят към висока производителност, да накарате служителите ви да се асоциират един с друг, за да се получи връзката между тях в името на по-високите цели.

Ето как:

1. Позволете на служителите си да награждават колегите си

Всеки път, когато служителят постигне дълго търсена цел, му разрешете официално да награди и негов колега, който му е помогнал най-много при постигането на въпросния успех. Дори ако наградите са сравнително малки, пак ще дадат допълнителна мотивация на отличилите се, а и на целия екип. По този начин ще се покаже, че тези, които са оказали подкрепа, се ценят.

2. Организирайте ежеседмични срещи "Повишаване на качеството"

"Срещата" обикновено се провежда в петък, към 6 вечерта, и се „провежда“ в някой ресторант или бар. Там всеки има право на избор къде да седне, какво да си поръча и кого да почерпи. Това, което неизбежно се случва, е, че дискусията се превръща в работа и обратно, а с настъпването на вечерта хората стават все по-свободни и отпуснати. По този начин се гарантира по-добра комуникация между подчинените ви, а с течение на времето се създава и усещането, че не сте с колеги а с приятели.

3. За добри постижения раздавайте малки бонуси, не постове

Повечето компании имат определени привилегии, които могат да бъдат ползвани - паркоместа, билети за различни спортни или културни прояви, които обикновено са предназначени за мениджъри и ръководители. Ако раздавате тези привилегии въз основа на позиция в компанията, ще мотивирате служителите си да се борят за тях и ще ги провокирате да се възприемат като конкуренти - нещо, което вие не целите. Ето защо включвайте в получаването им абсолютно всички служители на фирмата си, независимо от постовете, които заемат.

4. Включете играта като елемент от работата

В компании, дейността на които е свързана с продажба, може да се окачи едно голямо табло, на което да се записват резултатите от седмичните или месечните печалби. Големите фирми могат да формират "отбори" от различните си екипи, които да създадат една ползотворна и забавна конкуренция.

Все пак опитът показва, че е добре подобни състезателни игри да са между групи, а не между отделни индивиди. Иначе може да се окаже, че толерирате отделни служители за сметка на други.

5.Свържете служителите си с доволни клиенти

Хората се чувстват по-добре и по-доволни от себе си, когато виждат, че това, което правят, носи положителна промяна на хората и ги прави щастливи. Въпреки това служителите, които не работят пряко с клиентите си, обикновено са неспособни да видят крайния резултат от своя труд. Ето защо, ако има възможност, свържете доволните клиенти с хора от екипа ви или пък направете видео, в което те да изразяват благодарност и да показват как труда на хората ви е променил живота на крайния потребител.

Разбира се горните съвети трябва да се възприемат с известна доза условност, особено по отношение на българската действителност, в която бихме могли да кажем, че в много ситуации заплатите не са достатъчно високи, за да задоволяват дори най-належащите нужди на служителите. Ето защо, ако сте работодател в България, преди да приложите някоя от гореспоменатите техники, си задайте въпроса дали все пак не е необходимо преди това да повишите възнагражденията на работещите за вас.

Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
5.00/4
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 27.12   537 г. – В присъствието на император Юстиниан I тържествено е осветена новата църква Света София в Константинопол. 1703 г. – Подписан е Метуенския договор...