България няма да бъде ощетена от таксите от Дунав мост II

29.10.2012 | 09:23
по статията работи: Петя Бързилска
Средствата ще се разпределят на базата на направените инвестиции, заяви Ивайло Московски
България няма да бъде ощетена от таксите от Дунав мост II

Средствата от таксите от Дунав мост II ще се разпределят на база направени инвестиции от всяка от двете страни и България няма да бъде ощетена от събирането на пътните такси от инфраструктурния обект. Това стана ясно от думите на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски пред bTV.

Министърът коментира информацията в публичното пространство, че България ще прибира само таксите от жп трафика, докато Румъния ще взима парите от автомобилния транзит по моста. Преди няколко дни това беше потвърдено и от министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова с надеждата, че тази договореност от 2000 година може да бъде променена в наша полза.

"Българската страна няма да е ощетена от събирането на пътните такси по Дунав мост 2. Договорено е контролният пункт за събиране на таксите да бъде на територията на Румъния, но това съвсем не означава, че тя ще прибира средствата. Те по всяка вероятност ще се разпределят на базата на направените инвестиции – в случая 226 млн. от страна на София и едва 48 млн. евро от страна на Букурещ", каза Московски

"Още по отношение на цените – при потоците от България към Румъния ДДС-то върху таксите ще остава за нашия бюджет. Трафикът се очаква да е с нарастващи темпове – около 100 хиляди превозни средства са прогнозите за догодина”, обясни още Московски и потвърди, че заедно с колежката му Павлова работят по възстановяването на инфраструктурата около съоръжението над Дунав.

Транспортният министър отбеляза, че преди 3 години правителството заварило проекта за моста с нерешени проблеми - около концесията на насипните материали, смяната на фундамента и други. Сега с финализирането на Дунав мост 2 се очаква икономически подем за региона, който образува най-бедната зона в Европа.

"До седмица заминава наш екип за Букурещ за преговори. До 1-2 месеца може да бъде приключен изцяло проектът и мостът да се пусне в действие,” допълни Ивайло Московски.

Той засегна и друга важна тема за инфраструктурата на страната – състоянието на БДЖ. Министърът призна, че влаковете у нас са едни от най-старите в Европа, тъй като „безотговорно са били управлявани, безхаберно са се отнасяли правителствата през годините към БДЖ”. Нещата обаче се променяли в положителна посока.

"Инвестираме в момента в инфраструктурата, която да позволява на новите влакове след време да се движат по-бързо. 1,5 млрд. лева се инвестират в релси, контактна мрежа, железен път. 300 млн. лева може да ползваме след 2014 година по оперативна програма за закупуване на нови композиции”, подчерта Московски.

По думите му товарните превози все още работят на загуба, а към момента общите задължения на БДЖ са в размер на 750 млн. лева. "Караме по плана за преструктуриране на задълженията. Върви продажба на неоперативни активи, потенциалът е добър”, каза Московски.

Той обясни, че ведомството му работи по още нови проекти - електронно правителство, което ще заработи напролет; модернизация и разширение на терминал 1 на софийското летище; продължаване на метролиниите до аерогарата и до кв. „Младост 4” в столицата.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...