Върховният административен съд (ВАС) е потвърдил нарушение от страна на интернет доставчика "Близу Медиа енд Броудбенд" ЕАД по чл. 36, ал. 2 от Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК) – нелоялно привличане на клиенти.
Имуществената санкция, наложена на дружеството, в размер на 56 288 лв., съобщват от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
Производството на КЗК установи, че предоставянето на коледен бонус в края на 2010 г. - ваучер на стойност 30 до 75 лв. към всеки нов договор, сключен за
пакетите Blizoo, когато клиентът заплаща абонаментна такса от 25 до 50 лв. за първия месец, е в състояние да повлияе
на икономическото поведение на потребителя и да изкриви потребителското търсене към услугите на ответното дружество, обясняват от Комисията.
КЗП установи нарушенията от страна на компанията още в началото на 2011 г. Комисията определи тогава "този атрактивен начин за промотиране" на новите услуги под марката Blizoo в периода на коледните
празници като "нелоялно привличане на клиенти".
Припомняме, че в края на миналия месец Върховният административен съд потвърди глоба на "Близу Медиа енд Броудбенд" ЕАД, наложена заради заблуждаваща реклама. Санкцията беше в размера на 30 379 лв.
ВАС е потвърдил и санкция в размер на 63 687 лв. за имитация, извършена от ЕТ "Юнитиком-Петя Гьошева" спрямо конкурента «ПВД» ООД, гр. Плевен. Производството на КЗК установи наличие на множество прилики в оформлението и дизайна в етикетите на винен и ябълков оцет, предлагани от ответника и молителя.