Как да превърнем провала в успех

31.07.2012
по статията работи: Александър Димитров
Няколко съвета, които помагат за осъзнаването, че не всеки неуспех е всъщност вреден за вас и вашия бизнес
Как да превърнем провала в успех

Ричард Кейт Латмън със сигурност е смятал, че създава бизнес, който да бъде устойчив и да му осигури спокойни времена, когато основава своята компания за производство на компютри през 1999 година. Но след съдебен процес срещу Microworkz (неговата компания), животът на Латмън се променя коренно. Обетованата земя – Силициевата долина, и позицията му в нея като следващия интернет милиардер, остават много далеч за отрицателно време. Самият Латмън губи 11 работни места само в рамките на година, развежда се и подава документи за тотален банкрут.

Отнема му още известно време, както и още известно количество провали, за да може да застане на краката си и да открие обратния път към индустрията, която харесва – продажбата на коли. Латмън разработва CRM уред за търговия с коли и в момента отново е на върха като изпълнителен директор и съосновател на iMagicLab – софтуерна компания, фокусирала се в сферата на автомобилната индустрия. Освен това предприемачът е основател и на компанията Latman Interactive.

Латмън е корав човек – преживял е възходите и паденията на животa, неговите завои, успехите и неуспехите на предприемачеството и какво ли не, но въпреки това остава нащрек за нови възможности. И всичко това - без никаква подкрепа от другите, които да го изтласкат напред към успеха и щастието.

Майсторството е в това да се изстреляш на 50 хиляди крачки нагоре – над проблемите си, над възможностите и да погледнеш надолу колкото се може по-обективно. И там някъде да видиш дали има някаква пътека“, уточнява той. „Ако трябваше да играем ролята на топчето в лабиринта, щеше да е прекомерно трудно за нас да се справим с нещата. Вместо това е по-добре да се извисим, да погледнем общата картина, и оттам да разграфим пъзела“.

По време на пътуването си Латмън винаги съблюдава основните си таланти, за да открие следващата възможност.

Историята е най-добрият съдник“, посочва той. „Кои са тези таланти, тези характеристики, които използваш и с които допринасяш за света? Винаги знайте какво точно правите добре и какво правите зле... И се придържайте към тези качества, които са ви силни“.

Вдъхновен от житейския си опит, Латмън пише книгата „Добрият провал“ (“The Good Fail”) и прави нещо важно – обяснява как провалите могат да са просто поредната стъпка към успеха. Един "добър провал“ е провал, който дава на потърпевшия много повече знания и опит, отколкото му нанася щети. Такъв тип неуспехи водят до нови идеи, по-иновативно мислене и по-успешни бизнес планове, изтъква Латмън.

Един от най-важните уроци, които той научава, е, че всяка добра възможност разрешава проблема с болката. Във връзка с интересния опит на Латмън, сайтът за бизнес и предприемачество Inc.com представя няколко други негови съвета, които утвърждават провала като нещо, освен всичко друго, и позитивно.

Ако ще се проваляте, нека това бъде един бърз провал

За да предпазите бизнеса си от мащабен срив, позволявайте си това решенията ви да преминават бързо. Ако направите грешка, научете се, активизирайте се и предложете други решения във възможно най-кратък срок. Така ще се променяте и развивате в добра насока.

Изстрелвайте се бързо и не се бавете, чакайки съвършенство

Пласирайте продукта си бързичко на пазара, за да разберете как точно идеите ви ще се котират и какво трябва да промените. Да, рисковано е да се изстреляте прекалено бързо, но трябва да вървите срещу течението и да сте малко по-различни. Понякога хората ще ви помагат, така че събирайте впечатления от пазарната ниша, нагодете се, движете се напред и приемайте помощта им.

Не разчитайте на експерти в интернет

Интернет е пълен с всичко, това важи и за експертите. Много хора приемат съветите на случайни хора, които са решили да разпишат нещо. Не приемайте твърде присърце някой и друг труд или книга на даден потребител. Не базирайте решенията си на мнението и думите на другите, но същевременно открийте ценната информация, която ще ви помогне да успеете. Не може в един момент да сте неактивен конформист, а в следващия – горд лидер. Поддържайте общ курс към победата.

Имайте вяра в себе си

Това е много важно. Ако имате някакви съмнения, че всъщност ще станете известни, твърде вероятно сте прави. Ако представата ви за самите вас не е добра, то и успехите ви ще са малко – самооценката ви ще формира насоката на вашия бизнес, както и облика ѝ. Ако не се чувствате уверени в своите възможности, другите също няма да са.

Открито и ясно дефинирайте очакванията си от инвеститорите

Независимо дали въртите бизнеса си с приятели, фамилия, или някой бизнес ангел, бъдете крайно ясни. Не ги оставяйте да ви водят за носа, защото това може да доведе до слаби решения и разочарование. Открито обяснете как ще използвате финансовите средства и кога ще можете да върнете инвестираното във вас. По този начин ще увеличите доверието в себе си и при нужда да получите ново финансиране за по-нататъшно развитие на бизнеса ви.

Тази статия ви хареса? Станете фен на страницата на Еcon.bg във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...